Nu är min betongbänk klar, den blev jättefin. Den blev stooor kanske lite för stor hos mig.
Jag skrev liten text "vila en stund" som blev kanonbra, mönstret ovanför som är en plastgrej som dottern fick med ett pysselpaket har jag valt att det få sitta kvar då det förmodligen kommer att förstöra så mycket runt om kring om jag försöker pilla bort det. En sak är klar att det är inte sista bänken jag gör...härnäst blir det ett bord oxå :-). Ha det gott alla betongandet fortsätter här snart....kramiz Carina
Välkommen
till min blogg där jag hoppas du hittar intressanta ideer och tar del av min kreativitet.
tisdag 17 augusti 2010
lördag 14 augusti 2010
gipstavlor o betong
Fick en gammal gipstavla som jag gjorde en silikonform av knådsilikon och gjöt betong i. Funkade ganska bra...här på bilden har jag nyss tagit ut den och den ska få torka några dygn till.
En liten gullig liggande ängel från pandurohobby gjorde jag oxå en knådsilikonform av och gjutning i betong. Tyvärr gick ena foten av när jag skulle ta ut den från formen...hm det är så när man har för bråttom och inte låter betongen brinna klart :-)...
En liten gullig liggande ängel från pandurohobby gjorde jag oxå en knådsilikonform av och gjutning i betong. Tyvärr gick ena foten av när jag skulle ta ut den från formen...hm det är så när man har för bråttom och inte låter betongen brinna klart :-)...
Betongpyssel
![]() |
Jag fick för några dagar sedan formar av min mamma som hade lite annan form. Den ena är ett fat som var tredelat...ganska snyggt tycker jag. Alltid kul med lite annorlunda former....
![]() |
| En massa olika formar som jag använder att gjuta i. |
lördag 7 augusti 2010
Hjärt-tavlor med smyckestråd
fredag 6 augusti 2010
Betongtavlor
Betongtavlor är roliga att hålla på med då man kan i stort sett använda vad som helst både som form och dekoration.
. Övre bilden har jag försökt blanda gips och betong.
Grundtavlan är av betong och det vita är gjort i gips - ros och cirklar. Ena cirkeln är dekorerad med smyckestråd - lite annorlunda. Det har inte varit helt enkelt att få fast gipsen i betongen så dessa två är limmade men nu vet jag hur jag ska göra till nästa gång - sticka ner lite najtråd så fäster det bra i båda materialen.
Grundtavlan är av betong och det vita är gjort i gips - ros och cirklar. Ena cirkeln är dekorerad med smyckestråd - lite annorlunda. Det har inte varit helt enkelt att få fast gipsen i betongen så dessa två är limmade men nu vet jag hur jag ska göra till nästa gång - sticka ner lite najtråd så fäster det bra i båda materialen.
Nedre bilden är det två betongtavlor - Löv - där formarna kommer i från former.nu och jag har tillsatt vitpiggment och svart.
Tänk vad kul det kan vara att skapa i betong - hm I love it /Carina
Tänk vad kul det kan vara att skapa i betong - hm I love it /Carina
Betong-alster
Det här är en av mina favoriter - Grövre betongfat med sand o ett blockljus några betonghjärtan. Ytan upptill är lite skrovlig/grov vilket jag tycker är snyggt. Vill man så byter man ut blockljuset till värmeljus också snyggt.
onsdag 28 juli 2010
Gissa....vad...Betong igen ;-)
Äsh vad jag har grejjat med dessa bilder...hm...jag skulle vilja ha dem brevid varandra men...jag får bara inte till det...är inte så hajj på det här. Kanske finns det någon som kan lära mig? som kan det här med bilder m m
Hör gärna av er till mig jag tar tacksamt emot hjälp.
Svampen är under bearbetning blev ändå ganska hyfsad. Vill få tag på någon bättre form till foten. Hjärt-tavlorna är från kartongen som magnumglassen ligger i ...... formen höll till två stycken små tavlor.
Snart dax att leta nya projekt :-)
Ha en bra dag på er alla/Kramiz Carina
tisdag 27 juli 2010
Betong, betong och åter betong......
"Nothing is impossible in a valiant heart"
Nää...inget är omöjligt...ibland bara lite svårare
Stora tavlan/grytunderlägget till vänster är gjort i en form från Former.nu (även hjärtat,ljusstaken). Tavlan "Nothing....." är ett projekt i Vinamold jag hade på kursen i "mjuka formar" hos Cebex i STH. Även Tomten är från den kursen. Otroligt vad man kan göra med olika silikonmtl......
Kram på er alla/Carina
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)










