Välkommen

till min blogg där jag hoppas du hittar intressanta ideer och tar del av min kreativitet.



tisdag 17 augusti 2010

Betongbänk

Nu är min betongbänk klar, den blev jättefin. Den blev stooor kanske lite för stor hos mig.

Jag skrev liten text "vila en stund" som blev kanonbra, mönstret ovanför som är en plastgrej som dottern fick med ett pysselpaket har jag valt att det få sitta kvar då det förmodligen kommer att förstöra så mycket runt om kring om jag försöker pilla bort det. En sak är klar att det är inte sista bänken jag gör...härnäst blir det ett bord oxå :-). Ha det gott alla betongandet fortsätter här snart....kramiz Carina

lördag 14 augusti 2010

gipstavlor o betong

Fick en gammal gipstavla som jag gjorde en silikonform av knådsilikon och gjöt betong i. Funkade ganska bra...här på bilden har jag nyss tagit ut den och den ska få torka några dygn till.









En liten gullig liggande ängel från pandurohobby gjorde jag oxå en knådsilikonform av och gjutning i betong. Tyvärr gick ena foten av när jag skulle ta ut den från formen...hm det är så när man har för bråttom och inte låter betongen brinna klart :-)...

Betongpyssel

Iväntan på att formen till bänken ska bli armerad så passa jag på att fylla halva pingisbordet på några formar m m att gjuta.
Jag fick för några dagar sedan formar av min mamma som hade lite annan form. Den ena är ett fat som var tredelat...ganska snyggt tycker jag. Alltid kul med lite annorlunda former....
En massa olika formar som jag använder att gjuta i.

lördag 7 augusti 2010

Trapp-projekt
I slänten på baksidan av huset håller jag på att plantera en massa perenner m m.
Här håller jag på med en trapp i betong där mina barn tyckte att jag skulle gjuta in belysning. Åh vilken bra idee jag tyckte det var. Samtidigt bad jag dem att trycka ner varsin hand innan betongen stelnat. Så nu finns Idas o Niklas händer väl ingjutna så länge trappen får vara kvar.
Trappen är inte färdig än utan jag gör ett steg i taget när lusten faller in...vilket oxå är skönt att känna.
Jag kommer naturligtvis sätta in foto allt eftersom den  blir klar om den nu någonsin blir klar...hihi jo det är klart att den blir det. Funderar om jag ska göra något speciellt ex.. mönster, stenar eller dyligt på varannat steg...kanske lite kul o annorlunda.....man kan väl få var lite .... ja udda kanske hihi
ha det gott alla /Kram Carina

Hjärt-tavlor med smyckestråd

Några hjärt-tavlor som jag lindat med smyckestråd o pärlor från min dotter Idas pyssellåda. Betongen är färgad med svart piggmentfärg för betong. Kul att göra i olika färger tycker jag.

fredag 6 augusti 2010

Betongtavlor

Betongtavlor är roliga att hålla på med då man kan i stort sett använda vad som helst både som form och dekoration.
. Övre bilden har jag försökt blanda gips och betong.
Grundtavlan är av betong och det vita är gjort i gips - ros och cirklar. Ena cirkeln är dekorerad med smyckestråd - lite annorlunda. Det har inte varit helt enkelt att få fast gipsen i betongen så dessa två är limmade men nu vet jag hur jag ska göra till nästa gång - sticka ner lite  najtråd så fäster det bra i båda materialen.
Nedre bilden är det två betongtavlor - Löv - där formarna kommer i från former.nu och jag har tillsatt vitpiggment och svart.
Tänk vad kul det kan vara att skapa i betong - hm I love it /Carina

Betong-alster

Det här är en av mina favoriter - Grövre betongfat med sand o ett blockljus några betonghjärtan. Ytan upptill är lite skrovlig/grov vilket jag tycker är snyggt. Vill man så byter man ut blockljuset till värmeljus också snyggt.

onsdag 28 juli 2010

Gissa....vad...Betong igen ;-)



Äsh vad jag har grejjat med dessa bilder...hm...jag skulle vilja ha dem brevid varandra men...jag får bara inte till det...är inte så hajj på det här. Kanske finns det någon som kan lära mig? som kan det här med bilder m m
Hör gärna av er till mig jag tar tacksamt emot hjälp.
Svampen är under bearbetning blev ändå ganska hyfsad. Vill få tag på någon bättre form till foten. Hjärt-tavlorna är från kartongen som magnumglassen ligger i ...... formen höll till två stycken små tavlor.
Snart dax att leta nya projekt :-)
Ha en bra dag på er alla/Kramiz Carina

tisdag 27 juli 2010

Betong, betong och åter betong......

"Nothing is impossible in a valiant heart"
Nää...inget är omöjligt...ibland bara lite svårare
Stora tavlan/grytunderlägget till vänster är gjort i en form från Former.nu (även hjärtat,ljusstaken). Tavlan "Nothing....." är ett projekt i Vinamold jag hade på kursen i "mjuka formar" hos Cebex i STH. Även Tomten är från den kursen. Otroligt vad man kan göra med olika silikonmtl......
Kram på er alla/Carina