Välkommen

till min blogg där jag hoppas du hittar intressanta ideer och tar del av min kreativitet.



fredag 6 augusti 2010

Betongtavlor

Betongtavlor är roliga att hålla på med då man kan i stort sett använda vad som helst både som form och dekoration.
. Övre bilden har jag försökt blanda gips och betong.
Grundtavlan är av betong och det vita är gjort i gips - ros och cirklar. Ena cirkeln är dekorerad med smyckestråd - lite annorlunda. Det har inte varit helt enkelt att få fast gipsen i betongen så dessa två är limmade men nu vet jag hur jag ska göra till nästa gång - sticka ner lite  najtråd så fäster det bra i båda materialen.
Nedre bilden är det två betongtavlor - Löv - där formarna kommer i från former.nu och jag har tillsatt vitpiggment och svart.
Tänk vad kul det kan vara att skapa i betong - hm I love it /Carina

1 kommentar: