Välkommen

till min blogg där jag hoppas du hittar intressanta ideer och tar del av min kreativitet.



lördag 6 augusti 2011

Betongskivor

Nu har jag varit borta länge nog från bloggen då min tid inte räckt till för både betongandet och husrenoveringarna men några alster har det dock blivit. Det har tagit tid och fått tagit tid.

Jag har gjutit två bordsskivor, en rund och en mindre, smal skiva till ett skoskåp. Det svåra här är hur jag ska slipa, efterbehandla och om det ska vaxas, lackas eller bara oljas. Jag har inte hittat något riktigt bra alternativ som jag själv vill ha. Den lilla runda skiva är en testskiva, där har jag använt olika medel m m bland annat vattenglas(som finns att köpa på apoteket om man har firma), såpa, stenolja från Pandurohobby och en sten olja från byggvaruhus. Före det så vattenslipade jag skivan med först ett grovt slippapper och sen ett finare slippapper. Frågan återstår - bindemedel och behandlingsmedel - och jag får fortsätta testa mig fram. 
Skoskåpet har jag skruvat ihop och ska montera det i hallen så jag återkommer med bild på hur det kommer att bli så får jag ta behandlingen av skivan längrefram. Jag är ivrig och vill få upp grejorna :)
Ha det gott alla, kramiz C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar