Välkommen

till min blogg där jag hoppas du hittar intressanta ideer och tar del av min kreativitet.



tisdag 11 januari 2011

TOMTAR TOMTAR
Några gulliga Tomtar som gjorts av en latexform jag gjort själv. Gipstomten är köpt på Panduro och sen gjorde jag både latexformen och gipskappa till den. Roligt projekt.

Tur att tomten fått semester nu så han kan ladda till nästa jul ;-) vem vet kanske jag kan hitta flera tomtar att gjuta.
/Kramiz C

Nytt år nya möjligheter och ny betong


Åh äntligen är jag tillbaka i bloggens värld känns det som. Tiden har varit knapp och vintern både tidig och "mycke". Det har inte varit så inspirerande med betong den här årstiden.
Trots att jag inte har bloggat på flera månaders så tittar ni in ändå på min blogg, tack alla för det.
Här kommer en stor favorit till mig, ett betongfat som man kan dekorera i oändlighet. Här ligger en söt ängel som gav mig nya ideer ikväll. Ska försöka mig på ett tips jag fåttt i min blogg. Att få in många element i min gjutning. Återstår att se om man lyckas.

God fortsättning på det nya året önskar jag er alla.
Kramiz Carina


måndag 25 oktober 2010

RENSA

Måste länka till ett mycket bra projekt för hemmen. Har senaste veckorna känt att det är dax att rensa i "röran" igen hemma hos mig. 
Jag läser så ofta jag har tid o möjlighet gärna om Feng Shui - det enkla sättet att skapa hälsa, harmoni o lycka och visst stämmer det. Idag känner jag mer harmoni i mitt hem och kan förundrats över varför vissa prydnader bara har fått stå framme fast jag inte tyckt om dem. Många saker har jag rensat bort och vissa har ersatts med andra. Nu har vissa saker och ting fått sina "rätta" platser. Det är nu dax att rensa igen och då brukar det bli så att några saker får byta plats/tas bort/ändras eller dyligt...det följer liksom bara med i rensningen - lite nyskapande oxå. Jag har ett rum som jag har svårt att få in den där "rätta" känslan i, så jag funderar på att ta hjälp av en vän som jag tycker har liknande smak som jag. Vem vet hon kanske kan hjälpa mig få den rätta rum-känslan.
Tur jag har några dagar ledigt nu för att rensa  :-)
Ha det gott alla
Kram Carina

söndag 17 oktober 2010

Betongtavlor
Det har varit lite stiltje på min blogg nu då jag inte haft tid för min hobby, lite tråkigt tycker jag själv. Jag behöver nog försöka klämma in ett o annat nytt projekt framöver. Det finns ju så många projekt i mitt huvud som måååste få komma ut :-)  . Under tiden så visas något jag gjorde för längesedan men som fortfarande känns som nya.
Dessa tavlor förgyller min vägg i vardagsrummet, nice tycker jag.
Ha en bra förvinter alla...kramiz C

söndag 12 september 2010

Ljustider nu när hösten kommer



















Härligt nu när hösten kommer att få tända en massa ljus. Väggljustakarn är gjorda i betong där jag först gjorde hjärtan i isformar och sen göt jag vardera del i två steg. Ha en härlig höst alla :-) kram

tisdag 31 augusti 2010

Det bor en Ängel.....

i mitt hus....
Hittade en stor Ängelform på Panduro och även en plastform rosor som blev jättefina. Ängeln får nog komma in i huset när det blir kallt ;-)
Ha en bra dag, Kram Carina

torsdag 26 augusti 2010

Korthållare

Korthållare i betong
Har använt mig av silikonformar/bakformar hjärta o stjärna som jag köpt på Åhlens och dekorerat med glashjärtan eller pärlor (tog några från min dotter)...lite klurigt var det att göra ett litet hål för själva hållaren i botten på formen. Försökte borra ett hål men det blev för stort hittade ingen mindre borr...så jag gjorde en egen variant, lite klurig..måste kunna göra på ett bättre sätt tycker jag, ja jag får fortsätta klura på det.
Ha en bra dag  /Carina

torsdag 19 augusti 2010

Betongalster till försäljning

 Jag tillverkar ett lager med betong inför nästa sommar då jag får möjligheten att sälja mina alster i en fiskebod utanför Sundsvall..jättekul tycker jag. Alla mina betongalster är förstås till försäljning. Det går ju alltid att göra nya...men alla blir dock inte exakt likadana...fast det är ju charmen med betong.  Det är så kul när andra oxå tycker om mina alster. hm kanske jag måste ordna en egen hemsida för all betongtillverkning...något att jobba på under vintern.
Någons om intresserad att köpa mina alster maila mig på: mellanperlan@hotmail.com
ha det gott alla..Kramiz Carina

tisdag 17 augusti 2010

Betongbänk

Nu är min betongbänk klar, den blev jättefin. Den blev stooor kanske lite för stor hos mig.

Jag skrev liten text "vila en stund" som blev kanonbra, mönstret ovanför som är en plastgrej som dottern fick med ett pysselpaket har jag valt att det få sitta kvar då det förmodligen kommer att förstöra så mycket runt om kring om jag försöker pilla bort det. En sak är klar att det är inte sista bänken jag gör...härnäst blir det ett bord oxå :-). Ha det gott alla betongandet fortsätter här snart....kramiz Carina