Välkommen

till min blogg där jag hoppas du hittar intressanta ideer och tar del av min kreativitet.



tisdag 15 juni 2010






Jag har legat lite på latsidan när det gäller Bloggen men nu har jag tagit lite bilder som ni ser. Sonen Niklas har gått ur nian och det var mycket runt om kring till bal o avslutning. Imorgon skriver han teoriprovet för 125:a kortet - lycka till Niklas, jag håller tummarna.


Ida har gått ur 4:an nu och inväntar femte året sen byts det skola och det tycker hon ska bli kul.
Denna vecka har även Ida fotbollsskola som IFK Sundsvalls anordnar. Här har jag hjälp till lite med matserveringen och ni ska tro att det är roligt. Tänk alla dessa små barn som tycker det är så roligt med fotboll och alla duktiga ungdomsledare som barnen får träffa. Alla gör dem ett otroligt bra jobb. Tack till dem som drar igång ett sånt här projekt, tack ledare och ni andra.
Ja jag kommer att fortsätta åka till fotbollsskolan denna vecka så jag vet vad jag ska göra. Ha det så gott alla /Kramiz C

Visst är det underbart när planteringarna börjar växa så härligt. Jag kommer att fortsätta jobba med min enorma slänt för att tillslut kanske få så mycket blommor att jag inte behöver hålla på så mycket med att rensa ogräs...fast gör man som jag ta det som avkoppling så är det oxå ganska skönt :-) Ha det gott alla...

Trädgård....


Underbart med sommar...tyvärr så har vi ingen värme än men tur är så blommar det ändå. Jag håller tillgodo med de vackra färgerna på blommorna. Dessa plockade jag idag när jag höll på att rensa bland ogräset och tänkte att en bukett kunde vara fin på trädgårdsbordet.

tisdag 6 april 2010


Jag som började få vårkänslor när solen sken och nu har det snöat och det ligger som ett vitt täcke över den tidigare bara marken. Jag försökte hitta på något roligt och kom på att jag för några dagar sedan gjort ljushållare i McDonalds dricka muggar...gick ganska bra det också...fast botten blev lite rund så man måste sätta tussar under som jämnar ut botten ;-)

fredag 2 april 2010


Glad Påsk
på er alla

Det blev ett betongägg lagom till påskhelgen.

måndag 29 mars 2010


ett känt dricka märke...även den går att göra i betong :-)




Helgens arbete. Ganska skönt att man inte har legat på latsidan. Jag har så många ideer som jag vill genomföra.
Du&Jag, bokstaven "L" som i Love/Life
Snart påsk också.

lördag 27 mars 2010


Tänk vad roligt man kan göra med betong

Nu har starten gått


på mitt arbete med bloggsidan. Hm jag är inte så hemma på det här så det kommer säkert bli många olika försök. Ni får gärna komma med tips o ideer.
Idag tänkte jag hinna med att gjuta lite nya saker. I förrgår var jag och min dotter Ida och köpte lite olika skålar m m för ändamålet - gjutning.
Den här bilden är en kruka o ett hjärta jag gjorde i höstas.