Välkommen

till min blogg där jag hoppas du hittar intressanta ideer och tar del av min kreativitet.



måndag 26 juli 2010

Misslyckade Betongprojekt



Ibland går det inte som man har tänkt. Tänkte gjuta en veckad kruka och trodde att jag kunde göra en ljuslykta samtidigt..hihi..det gick inte...hihi den fastnade.
Sen gjorde jag en silikonform med gipskappa och gjorde för få delningar. vilket resulterade i att både gipskappan och betongformen gick sönder när jag skulle försöka ta ur den......
jaja det är sånt här man lär sig på ... bara testa vidare
kramiz på er alla/Carina

fredag 23 juli 2010

Lite trädgårdsbilder o Betong så skönt det är med pysseldagar :-)

Lite pyssel o betong

Ida och jag har pysslat lite med Alginat. Vi gjorde en avgjutning av hennes hand och provade även med henns tår :-) ser ganska kul ut....funderar på att göra ansiktena på hela familjen hm hm

torsdag 22 juli 2010

Lite ny betong














Här kommer några av mina senaste betongalster. Ljusstaken har jag gjutit från en form som jag köpt på forma.nu. Tyvärr så höll den inte för mer än fyra stycken och jag passade på att göra två i svart o två i vit. Nu håller jag på att försöka göra en egen gjutform i silikon men den tar tid att göra...återstår att se om den kommer att funka....
Snart kommer flera alster bland annat väggtavla o ett dekorationsklot...
L - Life, live and love har jag skurit ut i en markisolerskiva. Jag har dekorerat med ett hjärt o lite silvertråd m pärlor...ganska snygg tycker jag :-)

tisdag 15 juni 2010






Jag har legat lite på latsidan när det gäller Bloggen men nu har jag tagit lite bilder som ni ser. Sonen Niklas har gått ur nian och det var mycket runt om kring till bal o avslutning. Imorgon skriver han teoriprovet för 125:a kortet - lycka till Niklas, jag håller tummarna.


Ida har gått ur 4:an nu och inväntar femte året sen byts det skola och det tycker hon ska bli kul.
Denna vecka har även Ida fotbollsskola som IFK Sundsvalls anordnar. Här har jag hjälp till lite med matserveringen och ni ska tro att det är roligt. Tänk alla dessa små barn som tycker det är så roligt med fotboll och alla duktiga ungdomsledare som barnen får träffa. Alla gör dem ett otroligt bra jobb. Tack till dem som drar igång ett sånt här projekt, tack ledare och ni andra.
Ja jag kommer att fortsätta åka till fotbollsskolan denna vecka så jag vet vad jag ska göra. Ha det så gott alla /Kramiz C

Visst är det underbart när planteringarna börjar växa så härligt. Jag kommer att fortsätta jobba med min enorma slänt för att tillslut kanske få så mycket blommor att jag inte behöver hålla på så mycket med att rensa ogräs...fast gör man som jag ta det som avkoppling så är det oxå ganska skönt :-) Ha det gott alla...

Trädgård....


Underbart med sommar...tyvärr så har vi ingen värme än men tur är så blommar det ändå. Jag håller tillgodo med de vackra färgerna på blommorna. Dessa plockade jag idag när jag höll på att rensa bland ogräset och tänkte att en bukett kunde vara fin på trädgårdsbordet.

tisdag 6 april 2010


Jag som började få vårkänslor när solen sken och nu har det snöat och det ligger som ett vitt täcke över den tidigare bara marken. Jag försökte hitta på något roligt och kom på att jag för några dagar sedan gjort ljushållare i McDonalds dricka muggar...gick ganska bra det också...fast botten blev lite rund så man måste sätta tussar under som jämnar ut botten ;-)

fredag 2 april 2010


Glad Påsk
på er alla

Det blev ett betongägg lagom till påskhelgen.